Friday 14 October 2016

Refleksi Diri

Aina Nadhirah Ahmad Nazeri
2015126113
AC2204H
27 SEPTEMBER 2016

Pada hari ini saya telah mempelajari tentang perjanjian iblis .Kita perlu belajar sifat-sifat iblis untuk mengelak mengikut sifat syaitan. Iblis telah bersumpah untuk menyesatkan umat manusia iaitu anak cuca Nabi Adam hingga hari Kiamat dan membawa manusia ke dalam Neraka. Untuk mengelak kita syirik kepada Allah kita perlu selesikan pengetahuan mengenai sifat 20 Allah dan sentiasa bersangka baik dengan Allah.Kita juga tidak boleh membagaimanakan Allah .
Perjuangan sebenar kita di bumi ini ialah membuktikan kesaksian serta menjaga orang lain untuk membukitkan kesaksian kepada Allah kerana di alam roh lagi kita telah bersama-sama membuktikan kesaksian.Ini kerana ikatan masyarakat tanpa tauhid,ikatan itu palsu.Justeru itu,cara pandangan kepada manusia lain perlu berubah.


Dengan ini, saya berazam untuk sentiasa bersangka baik dengan Allah atas setiap kejadian yang berlaku kerana Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Saya juga berazam untuk menjaga hubungan sesama manusia atas dasar dan niat kerana Allah. 

No comments:

Post a Comment